سازمان هواشناسی با صدور هشداری در سطح نارنجی اعلام کرد با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور احتمال بارش شدید باران، کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک وجود دارد و از اواسط هفته شهروندان در اراک، ارومیه، اصفهان، خرم آباد، زنجان، تبریز، شهرکرد، همدان و یاسوج دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشداری در سطح نارنجی اعلام کرد با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور احتمال بارش شدید باران، کاهش محسوس دما و بارش برف و کولاک وجود دارد و از اواسط هفته شهروندان در اراک، ارومیه، اصفهان، خرم آباد، زنجان، تبریز، شهرکرد، همدان و یاسوج دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۳۷۰۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی امروز اولین روز زمستانی را تجربه می‌کنیم که سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌های شدید باران و برف هشداری در سطح نارنجی صادر کرده است.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، بارش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر، کولاک برف، مه و احتمال بهمن هشدار داده شده است.

مناطقی که امروز جمعه ممکن است چنین شرایط جوی را تجربه کنند نیز چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و شمال شرق خوزستان هستند.

البته این شرایط در روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت و به این ترتیب شهروندان فردا در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شرقی و شمال خوزستان، جنوب و ارتفاعات لرستان و ارتفاعات جنوب اصفهان بهتر است از انجام سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

براساس گزارش سازمان هواشناسی روز یکشنبه نیز احتمال مخاطرات جوی در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و شمال کرمانشاه وجود دارد.

‌به این ترتیب سازمان‌های امدادی و شهروندان باید از احتمال وقوع مخاطراتی مانند اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و صاعقه آگاه باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
کارشناسان سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه می‌کنند از انجام سفر‌های غیر ضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر خودداری کنند و در صورت لزوم از سلامت خودروی خود اطمینان پیدا کرده و از تجهیزات زمستانی مناسب استفاده کنند.

افزون بر این شهروندان نباید در بستر و حاشیه رودخانه‌ها توقف کنند. در چنین شرایطی به کوهنوردان نیز توصیه می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
براساس اطلاعاتی که سازمان هواشناسی منتشر کرده است می‌توان گفت شهروندان در مناطقی مانند اراک، ارومیه، اصفهان، خرم آباد، زنجان، تبریز، شهرکرد، همدان و یاسوج از اواسط هفته آینده دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

‌احتمال بارش برف در تهران

تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور | دمای کدام مناطق به زیر صفر می‌رسد 

‌اداره کل هواشناسی استان تهران نیز از آغاز بارش باران و برف از امروز (اول دی‌ماه) و وزش باد شدید از فردا (۲ دی‌ماه) خبر داه است.

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت جوی استان تهران از بعد از ظهر امروز (اول دی‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی و بروز ناپایداری تا روز دوشنبه (۴ دی‌ماه) به طور متناوب آسمان نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد، در نیمه شمالی بارش برف و باران، در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد شدید و کولاک برف و طی ساعات شب گاهی مه پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر فردا (۲ دی‌ماه) تا روز سه‌شنبه (۵ دی‌ماه) در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید مورد انتظار است. برای امروز و فردا در مناطق پرتردد در بعضی ساعات افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲ دی‌ماه) نیمه ابری و غبار محلی به‌تدریج ابری و بارش پراکنده، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۳ دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و افزایش باد به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها